Sapa Nak Follow...jom..

Wednesday 23 November 2011

Petua Agar Anak Mendengar Cakap Ibu Bapa...

Anak adalah anugerah Ilahi yang tiada galang gantinya......bak kata seorang teman, hilang suami/isteri boleh di cari ganti,hilang ibu/anak,hilang didunia dan akhirat....Membentuk anak naka agar mendengar cakap ibu bapa agar menjadi anak yang taat, adalah impian semua yang bergelar ibu dan bapa.....tertarik dengan satu artikat dari Healty Living mengenai amalan amalan mudah yang boleh membatu anak anak kita...jom kita kongsi...mudah mudahan dapat juga aku praktikkan untuk permata hatiku Adam Miqail & Balqis

1.Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2.Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah... hingga habis.

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Permata hatiku.........

Jom Sama sama amalkan..........Semoga anak anak kita menjadi anak yang Soleh & Solehah, seimbang Dunia dan Akhirat..amin

No comments:

Post a Comment