Sapa Nak Follow...jom..

Sunday 2 June 2013

Sokongan dan Pengorbanan

Bercakap mengenai pengorbanan,banyak yg perlu di korbankan jika ada berniat ingin menyusukan si comel anda..
Korban waktu tidur..sanggup?saya sanggup, sbb saya berniat nak susukan bby Luth....sanggup berjaga malam untuk pumping 3 kali semalam sepanjang waktu berpantang....Alhamdulillah, uasaha menampak kan hasil...penat dan mengantuk hilang selepas tgk hasil susu....
Korban kan diet..hihihihih...saya dulu agak kecil molek orangnya, seblom preggy berat 50kg jek...now bby dah 3 bulan, berat masih d takat 64kg....tak apaaaaa....sy puasssss, sbb bby Luth tembam.......
Korban sedikittt wang ringgit untuk gajet2 penyusuan (berbaloi sbb kalo guna fm, lg banyakkk nk guna duit..hek)..

Dari segi sokongan plak, paling utama adalah sokongan suami...saya bertuah sbb suami saya sangat2 menyokong saya...dia yg pada mulanya mmg saya mendorong saya menyusu setelah mengetahi saya hamil...Alhamdulillah, dikurniakan suami yg memahani...sokongan keluarga dan rakan terdekat juga perlu....
Jika di office, sokongan kawan2 office sangat di perlukan, lebih2 lagi bila kita terpaksa ambil sedikit masa untuk pumping........

Dan, ini adalah tanda sokongan suami untuk saya...tq abah...
Hesstar Chess Freezer 110L...mmg idaman saya 
Hasil setelah di transfer dari freezer...
Hampir penuh setakat 29 May 2013...1005 oz...syukurrrr

Saya manfaatkan sepenuhnya penggunaan DF....alhamdulillah, stok Jun saya terpaksa masukkan ke peti ais biasa balik, sbb stok kat DF dah fulll...sob3....

Macam mana saya boleh dpt stok sebanyak ini?.........rajinnnnnnnnnnnnnnn



No comments:

Post a Comment